уторак, 2. јул 2013.

Jovan Jovanović: DAN KADA JE UMRO MOŠA PIJADE

Za mene su šezdesete godine (ja sam, inače, četrdestdeveto godište), i mislim ne treba tu puno da objašnjavam šta one za mene  predstavljaju i znače!

Ja bih sad samo kratko. Prvo, sećam se dobro, ma bio sam ja još u prvom razredu osnovne škole da daleke pedesetisedme (1957) izašli mi oko podne iz škole da idemo kući, a morali smo prvo pored jedne trafike (ili kioska) da prođemo. I ja ugledah preko čitave prve strane "Politike": slika Moše Pijade i naslov "Umro Moše Pijade!"

E, onda, početkom šezdesetih čak i mi u jednom malom srpskom selu znali smo (ne znam kako?! Preko radija, televizije...)  da je 1961.g. Kenedi postao predsednik Sjedinjenih Američkih Država.

U međuvremenu sezdesetdruge il trece ja se bio popeo u kotobanju (koš za kukuruz) da.. ne sećam se tacno ili da okrunim jednu korpu kukruza ili... I ja videh dole neki papir, beli.. A presavijen a vidilo se da je presavijen i ja.. kad ono stvarno kao plakata i jeste plakata bila (jos mirisala na stampariju) bila slika dzona kenedija sa super farbama i deo americke zastave. Ja nemam pojma otkud?!

I, naravno, i za nas je veliki dogadjaj bio Kenedijevo ubitstvo šezdesetitreće..

E, sad ću mnogo cega da godinama preskocim jer mnogo toga je i ovde spomenuto (i u slici i u..

"Minimaks počinje sezdesetiosme februara subotom mislim evo link:


gde Milovan i licno i super o pocetku, a i ja sam bio od prve radio-emisije slušalac i prekino sam u jesen (jer sam morao da idem u JNA), i tek u prolece sedamdesete sam opet nastavio da slusam Minimaks.
I u jednoj emisiji cuo za mogucnost odlaska studenata na mesec-dva rada u englesku
Iako nisam bio student ja se javio na taj broj koji nam je milovan *izrecitovo :)

i pre nego sto zavrsim ovu moju pricu da još kratkoda tek 12. septembra sedamdesete u hajdparku na jednom koncertu u Londonu.. (evo ima link - http://www.ukrockfestivals.com/Hyde-park-9-12-70.html)zavrsavaju se za mene šezdesete.

Pre početka koncerta vidim u velikom krugu sede mladi ljudi.. uglavnom svi sa dugim kosama i puše.. (ja tad jos nisam čuo za hipike, a i vidim ja jos kako sele jednu cigaru od jednog do drugog.. I ja u sebi malo seljački:  "Pa, jel i oni nemaju novaca da kupe cigare?!" I tek kasnije sam sazno da su oni pusili travu, i to otvoreno.

Počeo koncert i tamo polovinom prodjose bas pored isto sa dugim kosama al na ledjima na crnim koznim jaknama procito "hell angels"
Eto, to je sve!

UGLAVNOM ŠEZDESETE)

Нема коментара: